Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Magras igen

Av Sheltieflickorna - 24 oktober 2008 09:35

Det är knappt jag tror det är sant, men nu ät Totti dålig i magen igen. Vad är detta? Han hinner bara bli bra, så rasar systemet igen. Nu har jag varit ute med honom flera gånger i natt, och är så där lagom pigg. Den ende som är pigg är faktiskt Totti och väldigt olycklig för att han inte fick någon frukost. Nu blir det svält igen... Dino har plåt mage och kan stoppa i sig vad som helst utan att bli dålig. Totti hittade nog något i trädgården i förrgår, såg jag när kollade vad han höll på med. Möjligen kan det vara det som han inte tålde denna gången.


Hösten är här i sin värsta form. I dag är det mörkt och det blåser och regnar och är allmänt väldigt tråkigt väder. I september hade vi väl det ganska bra i alla fall verkar det så, när jag tittade på några kort jag tog för att följa höstens framfart.


Så här såg grannens björk ut den 4 oktober.


Så här ser den ut idag i regn och rusk på förmiddagen.


I augusti hade vi lite mer färger att titta på.


Landskapsblomman.




















 
 
Ingen bild

Cimba (och Tosca)

24 oktober 2008 17:55

Cimba hälsar att Totti ska krya på sig. Det tar dessutom lite tid att få ordentligt med energi efter ett rejält magras.

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

25 oktober 2008 16:25

Vi är oxo lite risiga i kistan .......
Är det nåt som går tro !!????

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

25 oktober 2008 16:27

Lite blåst så faller löven ganska snabbt.
Det är tur att det är advent snart så man får ta fram staken ..........
Ha det!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
molle

molle

25 oktober 2008 18:18

ja dom löven blåste bort snabbt... snart kommer nog snön

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

Åsa & Malika

25 oktober 2008 19:09

Hej! Malika var också jätte dålig i magen i veckan, ganska ovanligt. Hoppas Totti är bättre nu. Dino måste äääälllsska hösten och alllla löven ;-)

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

25 oktober 2008 22:48

Men så tråkigt med dålig mage! Skulle Primo behöva;)Ni verkar ha en riktigt otur med vädret! Vi har tvärtom haft en underbart fin höst!

Må gott, pussa på Totti!

 
Ingen bild

Yvonne

26 oktober 2008 12:29

Åsa; Det var inte kul att Malika också är dålig i magen. Är det något som går?? Totti är bättre och har börjat äta lite mat igen. Dino är lyckligast på jorden, just nu. Det blåser löv varenda dag och han jagar som en besatt....

 
Ingen bild

Åsa & Malika

26 oktober 2008 19:52

Yvonne; Malikas diarée berodde nog på något dåligt hon ätit, hon är på topp igen. Inte kul med magbekymmer. Gott att höra att Totti är på G igen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards