Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Ligger verkligen efter med bloggen

Av Sheltieflickorna - 3 september 2009 21:46

Oj, vad jag ligger efter. Jag som trodde att hösten skulle bli lugn och sansad i år till skillnad från andra år. Men ack, så fel jag har haft. Tempot känns mer uppskruvat än någonsin.


Men en kortvariant är bättre än ingen variant alls. I måndags vet jag inte vad jag gjorde, för det kommer jag inte i håg just nu. På tisdagen tränade jag Rallylydnad med mina rallykompisar. Vi är ett gäng som tränar regelbundet och det är verkligen trevligt när vi alla har samma mål, dvs tävling i höst. Nu börjar jag och Totti komma lite i Rallyform igen. När vi tog upp Rallyträningen efter ett ganska långt uppehåll, kännde jag mig verkligen ringrostig.


Jag hade glömt vad skyltarna betydde och vi hade tappat känslan för Rally jag och Totti. Men nu börjar vi komma i form igen och vi rör oss med en annan självklarhet mellan skyltarna. Vi har dessutom anmält oss till två tävlinglingar. Tidigare har det i stort sett inte funnits några Rallytävlingar inom lämpligt åkavstånd här i trakten, men nu börjar det dyka upp både nära och lite längre bort, men fortfarande inom åkavstånd över dagen.  Det är verkligen glädjande, att det börjar röra på sig även här kring Göteborg.


I onsdags var det lydnadsträning med onsdagsgruppen. Vi hade ett jäkla flyt på RUTAN jag och Totti. Han klippte den i stort sett varje gång. Att få honom att springa till rutan har tidigare inte varit bekymmret, utan det vi haft problem med, är att när han vänder upp mot mig, så tar en STOR sväng och hamnar då utanför linjerna till RUTAN. Vilket då naturligvis inte har gett oss något betyg på tävling. Men i onsdags fick jag honom att vända mycket tvärare och då blev han kvar i rutan. YES!!! Måste jobba vidare på det....


Dessutom var det dags för mig och Eva att bjuda på uppflyttningsfika. Vi slog ihop våra plånbäcker och köpte tårta. En sådan där riktig kaloribomb, som bara var SÅ god. Eva hade beställt den på ett bageri i närheten av sitt jobb och jösses, det kan fortfarande vattnas i munnen när jag tänker på den. En hallonmousse (stavas det så) tårta , som var så där lagon syrlig och söt på samma gång. Den fullständigt bara smälte i munnen.


Jag håller med Åsa från kommentaren i förra inlägget om den tårtan verkligen var värd ett första pris.


Nu är det läger som står närmst på schemat. Ska bli roligt att komma iväg i regnet och bara hålla på med hunden i två dagar, med likasinnade. Vi lär väl få användning för både stövlar och regnställ tycks det när jag kollade på vädret på tv:n.


Anders och Dino ska tävla i helgen, så för vår del blir det mycket hund och inget hushållsarbete denna helgen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards