Alla inlägg den 26 september 2009

Av Sheltieflickorna - 26 september 2009 22:45

Det har varit väldigt dåligt med bloggande den sista tiden. Anledningen till det är att jag har haft en del att göra med förberedelser till klubbens agilitytävling. Nu är tävlingen genomförd och nu ska det väl bli som vanligt igen, hoppas jag.


Min planering var att göra en massa inför tävlingen i stället för på tävlingen. Det är ju oftast så att roliga saker har en benägenhet att infalla samtidigt, och då måste man ju välja, eftersom man inte kan vara med på allt. I dag valde jag en Rallylydnadstävling som var här i Göteborg. Så vitt jag vet var det den första tävlingen där jag inte skulle behöva åka 15 mil, så givetvis ville jag vara med. Vilket jag INTE ångrar.Glad


Vi vann nybörjarklassen idag med 96 poäng av 100 möjliga. Skrattande. Ja ni förstår ju själva hur glad jag är. Det var en så härlig känsla när allt bara stämde hela banan runt. Totti var med i varje sväng och kontakten var suverän och sällan har vi haft sådant focus som idag. Hela banan runt, med fullt focus... wow. man blir nästan lite hög, mäste jag säga.


När vi hade passerat Målskylten börjad jag jubla och satte fart mot grinden för att ta mig ut snabbt och belöna Totti. Då kände jag så tydligt att jag har världens bästa Totti. Det brukar oftast kännas så när vi tränar, men på tävling stular det ofta till sig, men idag fungerade allt.


Vi fick en muntlig bedömning av domaren innan vi lämnade banan och till mig sa hon * Detta är vad Rallylydnad handlar om *. Wow, jag kan knappt fatta att det var vi som fick sådant fint beröm. Att jag sedan på något sätt knäckte till ryggen, så att jag höll på att bli kvar i området, är en helt annan sak. Skulle gärna säga att det är en bisak i sammanhanget, men eftersom jag inte kan röra mig och har en Rollator högst upp på önskelistan, så är det knappast en bisak, tyvärr. Men det ska väl bli bättre med kraftig doping och lite vila varvat med att försök att komma ur sängen.


Men jag är väldigt lycklig och är helt övertygad om att jag har världens bästa Totti. Skrattande

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards