Alla inlägg den 13 september 2009

Av Sheltieflickorna - 13 september 2009 18:58

Så länge sedan tyckte jag inte det var sedan jag bloggade sist, men det visade sig att Bloggagratis har en ny portal. Jag trodde jag kommit fel och skrev in adressen en gång till eftersom jag faktiskt inte läste vad som stod på sidan. Där stod det klart och tydligt att "nu äntligen har vi lanserat osv..." men det läste inte jag första gången jag hamnade där. Får väl hoppa runt och se om det är några förändringar som jag behöver känna till.


Vi har tränat både lydnad och rallylydnad i veckan som gått. Ibland har det gått riktigt bra med rutan och ibland mindre bra, men jag är övertygad om att vi nu har ett högre lyckandeantal än vad vi haft tidigare.


Rallyn börjar jag komma in i lite bättre nu, efter vårt långa uppehåll av träning bland skyltar och konor. Det börjar dra ihop sig till tävling, så det gäller att ligga i. Anders och Dino har focuserat på att träna kontaktfält. Där har Anders börjat att utmana Dino riktigt ordentligt, för att försäkra sig om att Dino stannar till på kontaktfältet oavsett vad som finns därefter. Lyckade graden börjar faktiskt höja sig även där.


I övrigt har vi ägnat en stor del av tiden till att planera och annat inför agilitytävlingen som vi ska ha på klubben om ett par veckor. Det är en hel del som ska fixas med, så det finns gott om jobb, för många Skrattande. (smileys var en nyhet, kul)


I veckan som kommer börjar en fotokurs som jag anmält mig till. Ska bli roligt att få lära mig lite om fotograferingens ädla konst. Jag kan ju i stort sett inte mer än att välja autoläge eller på sin höjd sportläge (om jag kommer ihåg, vill säga).

När vi var på lydnadstävling i Bollebygd, hade de en kille som fotograferade alla som tävlade och som sedan la upp bilderna på sin hemsida. En kul idé, tycker jag. Jag har fått lov att "stjäla" bilden, som tur var.


  

Här är adressen till hemsidan jag "stulit" bilden från.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards