Alla inlägg under december 2009

Av Sheltieflickorna - 2 december 2009 22:51

Jag ligger lite efter med bloggandet i och tiden rinner liksom iväg och helt plötsligt är det en ny dag, med nya saker inplanerade i kalendern.


I kväll har jag varit på stan och ätit mat tillsammans med mina vänner som jag lärde känna på en tidigare arbetsplats. Nu är ingen av oss kvar på den arbetslplatsen, men vi träffas  med jämna och ojämna mellanrum. Det är väldigt trevligt och vi har givetvis mycket att prata om, så kvällen går fort.


I går var jag och Totti på inomhusträning på Hundstället Hjärtat. Det är vår träningsgrupp som har slagit oss samman, och bokat upp ett antal träningskvällar i den fina inomhushallen.  Nu när det är vintrigt och blött och kallt, får jag allt erkänna att det känns verkligen lyxigt att kunna vara inomhus och träna i rumstemeratur.


Vi var ändå ganska många som tränade lydnad samtigt och ändå var det ingen av våra hundar som brydde sig om vad de andra sysslade med. Det blev kan man säga väldigt bra störningsträning. Vid ett tillfälle blev det dessutom en arrangerad störning, eller ja, det var jag och Totti som var störningen.


Alla hundar satt längs ena långväggen, övningen var sittande i grupp, och då agerade vi störning genom att jag kallade in Totti framför alla hundarna. Inte en hund reste sig upp, även om någon vred lite på huvudet och undrade vad vi höll på med. Totti störde sig heller inte när han fick springa förbi så många hundar, så han kände sig defenitivt säker med sina täningskompisar. Det är ett himla gott gäng som jag tränar med, och våra hundar kommer så bra överens allihop.


Jag ser fram emot nästa veckas träning, för jag fick definitivt mersmak av att träna inomhus. Anders blev väldigt inspirerad, så nu har han bokat träningshallen han också.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards