Alla inlägg den 26 december 2009

Av Sheltieflickorna - 26 december 2009 16:53

Helt otroligt!! Det är vitt i Göteborg vid juletid. Det kan jag inte minnas när jag var med om sist. Det måste i alla fall ha varit väldigt längesedan.


Jag har dessvärre drabbats av någon influensa eller förkylningen eller något annat elände.     Det blir inte så mycket gjort för min del, men som tur var hann vi i alla fall ut i affärerna i går och köpa en ny bärbar dator, så nu håller jag på att flytta över bilder och annat. Det är ungefär max vad jag klarar av för stunden.


Jag pressade mig att hänga med ut på en sväng med hundarna på förmiddagen idag och då åkte  vi till Delsjön och tog en promenad där och landade sedan på Bertilssons kaffestuga på hemvägen. Inne i kaffestugan var det gott och varmt, men vi skrapade av snön på en bänk på uteserveringen och satte oss där, eftersom vi hade hundarna med oss. Det får bli dagens aktivitet för min del, och när vi kom grävde jag lite i pillerburken och sedan slängde jag mig på soffan.



     


En snöig gata hemma i området idag.

 

  

Det var inte så många på promenad idag och ändå var det en bit in på förmiddagen.

 

  

Hittade ett mindre vattenfall som jag fotade. Det finns ett större, men där var det så mycket is, så dit vågade jag inte gå.

 

  

En fusen knopp med fint trådig snö på.

 

   

På hemvägen stannade vi till på uteserveringen och där var inte heller så många idag. 

 

   

Ja, vi var ju där och väntade på den beställda Chokladen med vispad grädde. 

 

   

Så här såg den ut och den var lika god som det ser gott ut. 

 

   

Sen tog vi den Smala vägen hem.

 

   

På Smala vägen pratade Totti med servitrisen en stund, sedan satte han sig ned och väntade på ...? Han kanske beställde något? Jag vet inte, men jag lyssnade heller inte så noga på vad de snackade om. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards