Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Nu tar vi lite paus från träningen

Av Sheltieflickorna - 18 december 2009 22:03

I tisdags var det dags för inomhusträningen och det kändes helt ok, att träna inomhus när det var snöblask, blåsigt och förfärligt kallt ute. Som om inte det räckte så firades det ett 1:a pris i Elitlydnaden. I vårt träningsgäng, så har vi haft sådant flyt under hela hösten, att det har uppstått köbildning till vem som ska bjuda på fika.


Den här gången var det Ingela som bjöd på en hembakt chokladkaka med hallon i och till det vispad grädde.    Tack Ingela för den goda kakan.


  


Undertiden som vi satt och fikade och skvallrade i största allmänhet, så var Anders och Dino inne i hallen och tränade agility tillsammans med sina träningskompisar.


  

De byggde upp en dubbelbox tror jag det var och gjorde några olika handlingsövningar. Stina i förgrunden och Anders och Dino lite längre bak och till höger är det Gunilla och Fanta.



  

Helen och Peppsi som letar godis, eller letar och letar, jag tror att det "regnade" godis över Peppsi.


  

Gunilla funderar och övar på hur övningen ska vara.


  

Anders kollar så att belöningarna är på plats och han får här Dinos fulla uppmärksamhet. Dino brydde sig inte ens om Jessica .

 

  

Anders och Jessica kollar igenom övningarna och närmast i bild, står Camilla och funderar. Gunilla ska nog köra lite "peptalk" med Camilla, så att hon orkar springa med både Fanta och Lilly.

 

   Dino väntar under tiden, som de plockar bort alla hinder när träningen är färdig.

 

 Hela veckan har vi haft blåsigt värre och en massa minusgrader. Det har varit hur kallt som helst. Tänker 9-10 minugrader och till det hårda nordliga vindar i Göteborg..... det är kallt!!!

 

Det har väl inte blivit så många långa promenader under resterande delen av veckan, får jag väl erkänna. Man fryser näsan av sig, ute och trottoaren har varit glashal och fullständigt livsfarlig att gå på.

 

Det verkar inte bli någon "bättring" inom det närmsta heller. Nu i eftermiddag och kväll har det varit 10 minus, och den lilla snön som ligger i trädgården, knarrar det om när man går. Så vi får nog en vit jul i år.



 
 
Sandra

Sandra

19 december 2009 06:35

Hej på Dej!
Äntligen har jag fått tummen ur o kollat in din blogg! Så roligt att läsa!!! =) Kommer in fler gånger o hälsar på kan jag lova! ;-)
Saknar dock gästboken..

Ha en gott och ha en riktigt GOD JUL! Kramar Sandra

http://sandralorentzon.bloggplatsen.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

20 december 2009 00:05

Visst e det jätteskönt att det finns inomhushallar nu på vintern, vi har en här i Borås som är jättebra!

Nu håller vi tassar och tummar för en vit jul, men det får gärna bli ett par grader varmare..

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards