Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Sheltieflickorna - 31 januari 2010 12:19

Nu tycker jag att det räcker med kyla för i år. Det var ju ändå ganska bra underlag efter nyår med vit snö och en massa minusgrader. Lite värme efter det hade passat fint. Men så bra får det bara inte vara...


NÄHÄÄ då kommer det snö, sedan regn samma dag och på natten fryser det till ordentligt och sedan har det bara blivit kallare och kallare för varje dag. Ny är jag urless på att se -16 på mätaren när det är morgon och man ska gå ut med hundarna.


Tur att vi har köpt Icebugs (heter dom så ) jag dom fantastikst bra dubbade skorna. Jag köpte en stövelvariant som är varm med löstagbara dubb och Anders köpte en mer kängliknande modell med fasta brodd. Men det har varit räddningen hela vecka för att slippa benbrott eller andra otäcka fallskador. Det går verkligen inte att gå normalt på gator eller gångbanor, det är mer eller mindre blåis överallt. Helt livsfarligt speciellt när man har ett par hundar som har lite svårt att gå på långt koppel utan att dra. Gå nära går ganska bra, men så fort kopplet blir lite längre så börjar det... " Oj, tog kopplet slut, då är det dags att börja ta i lite då, oj vad det var trögt... jag får nog ta i ytterliger lite till"


Men jag är väldigt stolt över att vi placerade oss på 3:e plats på Lagottoklubbens årsbästa Lydnadsresutat.     Bara en sån sak!! 3:e plats det känns fantastiskt fint måste jag erkänna. Nu laddar vi för lydnadsklass 3 och hoppas kunna starta i år.


Lite sol och värme nu, så man kan vara ute, det är vad jag önskar mig nu.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards