Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Sheltieflickorna - 15 januari 2010 08:15

Här här det varit fullt med aktiviteter som vanligt, höll jag på att säga. Anders håller på med sin "avhandling" till  instruktörsutbildningen han går, eller avhandling kanske inte är rätta ordet, det är en projektplan, men ändå...  


I tisdags hade Anders sin första träff med Projekthunden och eftersom de skulle träffas på klubben, så hängde jag och Totti på för att träna lite. Vi kände oss osedvanligt flitiga i och med att det var -11 grader. Men hur som helst, så även om träningen blev så där, med stelfrusna fingrar, så var det i alla fall bättre än att sitta hemma och vänta på våren. Mitt mål den dagen, vara att hitta övningar som gick så bra, att vi skulle träna upp den medhavda korven på kortast möjliga tid.  Det gick ganska bra och snart var vi på väg hem igen, nöjda med trötta hundar. Även Dino tränade i "lydnadsträsket" eftersom han ska klara allmännlydnadspasset så småningom.


På onsdagen var dags för träningen tillsammans med lydnadsgruppen. Det var roligt att träffa alla igen, efter alla helger och efter träningen firade vi mitt Lp II med semla, och det var gott. För de flesta, kanske alla, var det årets första semla.


Jag har också kommit en bra bit på väg med planeringen för den Rallylydnadstävling som vi ska ha på vår Brukshundsklubb. Snart är det dags att skicak ut inbjudningar och anmälningsinformation och sedan är det bara att hoppas på fint väder och många glada tävlingsekipage.


Den kommande helgen ska Anders och Dino på agilityclinic för Zeljko Gora och det är Jenny Damm som arrangerar. Nu minns jag inte riktigt om det var det ryska landslaget som Zeljko kommer från, men det var i alla fall något landslag, så mycket vet jag. Det ska bli spännande att få höra sedan, vad de har tränat på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards