Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Tävlat till oss ett LP 2 idag!!!

Av Sheltieflickorna - 13 december 2009 16:24

  YES!!!     Där satt den.... 3:e och sista 1:a priset i Lydnadklass 2.   


Nu är drömmen om ett LP 2 blivit sanning. Så himla gôtt det känns.


Han var lite gråtig på platsliggningen så där fick vi betyg 8,5, men han låg stilla och fint.

  •  Fria följet fick vi 8,5 för han växlade lite i position.
  • Läggande under gång fick vi 8 på, för han var lite sen med att lägga sig.
  • Inkallning med ställande fick vi 7,5 på. Totti råkade titta lite för intensivt in i skogsbryntet, så han hörde inte mitt första kommando. Han kom fint på andra kommandot, och han stannade bra så jag är väldigt nöjd med det.
  • "Rutan" fick vi 10 på. 
  • Apportering fick vi 9,5 på. 
  • Hopp över hinder fick vi 10 på.
  • Fjärrdirigering fick vi 8,5 på. Totti skuttade lite på första skiftet.
  • Helhetsintryck fick vi 10 på. Lovande ekipage skrev domaren. 

Totalt fick vi 178,5 poäng.   


I och med dagens 1:a pris så har vi nu erövrat 3 stycken första priser i lydnadsklass 2 och nu har Totti ett LP 2.


Gissa vem som är glad idag?? 



 
 
Ingen bild

Hannah & Tristan

13 december 2009 17:36

Ett stort Grattis från oss :D

 
Ingen bild

Helena o Tosca

13 december 2009 19:34

Weeiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jubel!!
Vilka poäng, det är ju jättebra! Duktiga duktiga Totti (och du också förstås, Yvonne)!

 
Susanne & Allie

Susanne & Allie

13 december 2009 19:41

Inte svårt att gissa vem som gladast är idag! Stort grattis!

http://www.allie.webgain.se

 
Ingen bild

Åsa & Malika

13 december 2009 20:10

TJOHOO där satt den....GRATTIS än en gång!!!!!! ni är bara så duktiga!!!! Tack för hjälpen med uppvärmningen idag! kramar från mycket stolta träningskamrater

 
La famiglia

La famiglia

13 december 2009 22:24

Ett jättegrattis. Förstår att det måste kännas bra. Och det är ni väl värda.

http://hundblues.blogspot.com

 
Totti med matte Britt-Marie

Totti med matte Britt-Marie

13 december 2009 22:32

Hipp, hipp, hurra för Totti (och Yvonne) i dag. Och vilka fina poäng sen!!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria&co

14 december 2009 14:15

GRATTIS till LP2!!! Vilka poäng!!!
(grattis till mig som lyckats att skriva en kommentar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards