Alla inlägg under april 2009

Av Sheltieflickorna - 5 april 2009 20:55

Vi har fått gjort så mycket nyttigt, runt huset denna helgen, och vi är väldigt nöjda med vår insats. Både lördag och söndag har ägnats åt att klyva ved, stapla, sopa sågspån och kasta bark och sopa löv.


Lördagen startade vi ganska tidigt med en lång hundpromenad och sedan satte vi igång. Jag körde vedklyven och Anders laddade den med stockar i lämplig längd och jag tryckte på knappen. Slängde ner det kluvna i en skottkärra som sedan Anders körde iväg med ohc staplade upp. Jag är inte betrodd med uppgiften att stapla, för när jag skulle hjälpa till en annan gång, så rasade hela stapeln.


Mellan varven blev det lite fika i trädgården med bulle och två glada galotter som glatt skuttade omkring i den underbara vårvärmen vi hade i går. Ungefär sådär har hela helgen förflutit och nu är det färdigt med vedklyveriet för kanske 3 år eller så.


Nu är det bara resten kvar..... Vi har så många säckar med spån och bark och gamla löv och annat bröte, som ska köras till tippen. Men nu äntligen kan vi i alla fall börja med att röja upp och det är vi glada för. Det är en härlig känsla när man haft en plan om vad vi skulle hinna med att göra, och när det sedan faktiskt har blivit som planerat, då känns det bra. Nu är vi visserligen trötta som få, men vi kommer garanterat att sova gott i natt.


Lyckades dessutom klippa blod på Totti när jag klippte klorna idag. Jag fick på lite blodstopp, så blödningen stannade upp ganska bums, men sedan skulle han ju hålla på att slicka på pälsen hela tiden. Det var sporren som jag klippte blod på, och det var ju förfärligt onödigt eftersom det är just sporrarna som han inte är sammarbetsvillig med. Alla andra klor går bra, och han ligger stilla och fint under tiden som jag klipper. Men det är något med sporren, som han inte gillar, så vi har tränat ett tag på att ligga stilla, när jag klipper sporren. Det har gått så bra tydligen, eftersom jag har lyckats korta av sjävla klon så kort, så när jag bara klippte yttersta spetsen idag, så var det ändå förmycket.


Nåväl, efter idag kommer vi väl att få börja om träningen med att klippa sporrarna. Det finns alltid något att träna på, så sysslolös som hundägare kommer man nog aldrig att bli.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards