Alla inlägg den 21 april 2009

Av Sheltieflickorna - 21 april 2009 21:04

Förra året vid i mars, hade jag i trädgården några fina tulpaner i knopp. Precis när de skulle slå ut, kom det massa snö till påskehelgen och det var kallt som attan - 16 vill jag minnas. Då var jag så glad för att tulpanerna var lika fina när snön hade sedan hade tinat bort.


I år kom de tillbaka och slog ut så fint i det härliga vårvädret. Nu fick jag äntiligen se hur de såg ut. I fredags tog jag fram telefonen och tog ett par bilder, som jag sedan mms:ade som blommogram. I måndags morse var de borta. Jag förstod direkt på morgonen när jag skulle gå ut med hundarna att vi hade haft besök i trädgården. De var som tokiga och stretade och drog ut på gräset. När jag tittade så låg där mängder med rådjurspluttar i gräset. Blev lite misstänksam för de fina tulperna och gick runt huset och tittade och minsann, allt var jämnat med marken. Alla krokusar och tulpanblommorna. Endast de gröna bladen finns kvar av tulpanerna.


Så här såg tulpanerna ut.  


 

 I två dagar fick vi ha dem i fred trädgården. Nu är de endast ett minne blott.


I kväll har vi varit och tränat våra hundar. Totti var jätteduktig förutom då när han jagade en kråka över halv träningsplanen. Men bortsett från han irrfärd som jakthund, så gick träningen över förväntan bra.


Gick sedan bort och störde Anders när han höll på att träna Dino på agilityplanen. Dino fick ställa upp som sällskap för en platsliggning som gick alldeles utmärkt bra. Sedan fick Totti göra slalom som belöning och han så blev så glad.


Dino fick för första gången för denna säsongen tränat på balanshinderna och det gick precis lika bra, som när de ställde in hinderna för vintern. Med andra ord, så hade Dino inte glömt vad han ska göra på kontaktfältet, vilket är glädjande, för då är det lättare att gå vidare med träningen, när man slipper göra om.


I går fick Dino ansa sina öron och skägget och runt tassarna. Jösses vad pälsen växer. Det var ju inte längesedan de var helt nedklippta. Sedan fick Dino hoppa in i badet i dag doftar han som "nyporos", ja gott alltså med andra ord.


Nu står Totti på tur för samma behandling, men det får nog vänta ett par dagar, för jag kommer inte att hinna med det i det närmsta nu.








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards