Alla inlägg den 27 april 2009

Av Sheltieflickorna - 27 april 2009 22:29

Det har varit ett strålande väder hela helgen. Vi kunde inte få bättre väder till det projekt som just nu pågår här hemma.


Vi hyrde en grävare över helgen för att dränera om ett par av husets sidor.


Det blir ganska djupt och stort hål.


Och jorden hamnar ju någonstans.


Sedan ska ju hålen fyllas igen också.


Totti ligger på altanen och spanar på "eländet" som pågår i trädgården.


Så här ser trädgården ut för närvarande. Inget ställe man vill ha några Lagotto på.


Vi har några ton med jord som ligger på baksidan och väntar på att få komma upp i trädgården för att så småningom bli en jättefin gräsmatta.


Eftersom hundarna har varit lite eftersatta i helgen, så åkte vi till klubben ikväll och rastade och tränade en stund. Vi filmade lite "pedagogiskt" material som vi ska ha och visa på vår agilitykurs.


När vi nästan var klara för kvällen och funderade på om det var dags att åka hem, så hörde jag en knall som liksom spred sig i marken. VAFAN, vvvvad dddet, sa jag. Det var nog åska, säger Åsa. Opps, vi ska nog ta och dra oss hemåt. Det blev ganska mörkt väldigt fort och vi gick mot bilarna när jag plötsligt kom på att Totti hade inte gjort 2:an. Vi gick in i skogen och efter mycket om och men, så hittade Totti ett ställe som dög som toalett. Därefter gick vi till bilen och tur var väl det, för sedan kom regnet och åskan och blixtarna. Jösses, vilket väder det blev. Blixtarna lös upp allt runtomkring och däremellan var det kolmörkt. Tur att vi satt i bilen, kan jag säga.


Vädret drog vidare och nu slipper jag vattna i rabatterna.














Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards