Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Tillbaka från Påsk ledigheten

Av Sheltieflickorna - 14 april 2009 21:39

Så var vi då tillbaka i "selen" som man brukar säga. Nu är den härliga påskledigheten över och vardagen är som vanligt igen.


Vi har varit i Bohuslän hela helgen och där har det varit helt smällarfritt. Så härligt att kunna vara ute hur mycket som helst utan att behöva bekymra sig för att det kommer smällare. Och i detta härliga vårväder också, så härligt.


I kväll blev det en tur till klubben för ett träningspass. Det var ett tag sedan, så nu var vi sugna på lite träning. Vädret var härligt och hela planen var full med folk och hundar.


Jag är väldigt nöjd med Totti ikväll och det är nu en jättetrött Totti Galotti som har lagt sig under soffbordet. Vi tränade i 2 timmar, fast det var jag inte riktigt medveten om för tiden bara flög iväg.


Anders har "plågat" Dino med träning ikväll han oxå. Anders sa att Dino var grym idag, så han var oxå väldigt nöjd med kvällen. Även Dino snarkar under soffbordet. Vi är också trötta så snart snarkar vi i våra sängar.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

17 april 2009 17:52

Vi hade också smällarfritt, utom två smällare en kväll. Det var allt.
Så skönt!

 
Ingen bild

eva g

18 april 2009 10:24

Lite smällare har det allt varit. Renzo får ett spel varje gång det pangar. Vi fick helt "gratis" träning på att tåla skott när vi under en skogspromenad hade en skytteklubb i närheten och dom sköt som dårar hela tiden. Renzo gjorde sitt bästa för att hitta goa granar att lägga sig under men vi "tvingade" honom vidara och gav honom mkt beröm när han gjorde så. Mot slutet av prommisen orkade han inte bry sig längre så det kändes rätt så bra :) Men smällare är ett otyg!!!:(
I går - den 17/4 fyllde Renzo och hans syskon två år. Grattis till dom alla:)
//eva g

 
Ingen bild

Yvonne

18 april 2009 21:57

Eva G, Kul att höra av dig, det var ett tag sedan. :-)

Stort gratttis till 2 åringen och de andra syskonen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards