Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Nu är dom dyra igen

Av Sheltieflickorna - 6 april 2009 20:29

Nu har priset stigit på våra galotter igen. Om någon hade tänkt sig att lägga bud på någon av dem, så är det "den stora plånboken" som gäller. Ja, frågan är om det ens finns en tillräckligt stor plånbok.


Nu är träningsplanerna öppna igen, efter avstängningen, och vi passade givetvis på att träna i det fina vårvädret. Det var väldigt mycket folk, eftersom kurserna är i full gång. Jag visste iofs att det var många kurser på måndagar, men tänkte att det finns nog ett hörne över till oss. På agilityplanen var det folktomt, för de kurserna har inte startat ännu. De kommer igång nu efter påsk.


Jag ställde upp en ruta till Totti, och han gjorde momentet för kanske 10 poäng på första försöket. YES!!! Äntligen lyckas vi på första! Provade en gång till och det fungerade lika fint då också.


Sedan fick vi flytta på oss, för vi var i vägen för en av kurserna. Då gick vi bort till Anders och Dino på agiltyplanen och störde dem i deras träning. När Dino vilade passade jag och Totti på att träna inkallning med ställande. Nu kom jag inte ut på fullt avstånd, men han stannade bra, när jag kommenderade. Det blir ju svårare när avståndet ökar, men det var nog inte så många meter kvar till fullt avstånd.


Dino var kanon och gjorde precis vad Anders bad honom om. Slängde sig in i slalom, nästan lite för fort, för jag såg att han fick bromsa in, inför varje pinne, så drivet framåt var det inget fel på.  Gungan kastade han sig över , med god fart och ändå blev det ett kanonstopp på kontaktfältet. Strålande! Däcket likaså, som han heller inte tränat på sedan i höstas, slängde han sig rakt igenom i hög fart.


Vi bestämde oss för att de inte kan bli bättre än så här idag, så vi åkte hem. Svävade på små moln hela vägen och vi bara satt och berömde våra hundar.



 
 
La famiglia

La famiglia

7 april 2009 15:43

Jo, jag känner också till att priser kan variera. Mycket och snabbt.

http://hundblues.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards