Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Sheltieflickorna - 4 februari 2010 21:04

Nu mår vi skit här hemma. Totti har fått ont i ryggen igen och är nu inlagd på Blå Stjärnan.


Det har varit något konstigt med honom under veckan, men jag inte riktigt kommit på vad det har varit. Men som sagt, så har jag haft en "magkänsla" men inget direkt att ta på, mer än att han uppfört sig konstigt.


När jag kom hem från jobbet idag, så kom han i hallen och mötte mig som vanligt, men just när han går omkring och vill bli klappad, så stelnar han till. Han blir bara stående still och ser liksom borta ut.... Sedan går han i ett rum och när jag går efter för att se vad han gör, så står han där och darrar.


Då insåg jag att nu är det dags att åka till veterinären. Jag ringde till Blå Stjärnan och de sa att kom du ner med en gång. Vi fick vänta en stund i väntrummet, men de kom ut och tittade till oss undertiden och efter en stund fick vi komma in.


Veterinären undersökte Totti och det var väl inte lätt att avgöra var han hade ont, eftersom han inte sa något. Men med hans historik, så fanns det ju något att misstänka. Det som nu oroar mig att det fanns neurologiska funktionsnedsättningar på vänster bak. Det har han inte haft något vid de tidigare diskbråcken, för det har de kollat varje gång, men nu såg jag tydligt att han inte vände tillbaka foten förränd efter en stund.


Detta innebar att Totti nu fick stanna kvar, dels för smärtlindring, men han behöver också stå under övervakning ifall det blir värre antar jag. Som vet sa, till en början hade jag tänkt skicka hem er, med smärtlindring, och med rehab-instruktioner, men nu kom ju saken i ett annat läge.


Nu kommer han att bli undersökt i morgon, och någon gång under dagen, får jag besked på hur det har utvecklats. Det kan ju tänkas att det är smärta och svullnad som gjorde funktionsnedsättningen (om vi har tur, tror jag) och då kan det gå tillbaka av sig självt, men om inte är det nog stor risk för operation.


Jag tror att det är så i alla fall, men jag vet ju inte så mycket om det egentligen, men jag får besked av veterinären när de har undersökt honom. Jag känner mig lite förvirrad, men jag tror att hon pratade om någon röntgen också, och då var det nog ingen vanlig slätröntgen (kallas det för vill jag minnas) utan hon sa nog något särskilt namn, tror jag, får jag väl tillägga.


Läs min förvirrade beskrivning  med tanke på att jag är helt förvirrad och väldigt upprörd. Hur jag ska kunna sova inatt har jag inte kommit på ännu.


Ge mig styrka den som kan.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards