Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

McDonaldsträning

Av Sheltieflickorna - 18 mars 2009 21:45

I kväll var vi riktigt många på McDonaldsträningen. Vi började med platsliggning och som vanligt stod jag helt nära Totti. Han låg visserligen, men med lite pip och gnäll. Ännu så länge bryr jag mig inte om att han gnäller, för jag räknar med att det försvinner när han blir bekväm med att ligga plats.


Det är ju passivitet som är vårt stora dilema. Det räcker att vi stannar för att "plocka upp", så står Totti och gnäller. Så det där är ingen enkel problemlösning vi har att träna på.


I övrigt var han som vanligt väldigt het och laddad,och riktigt på tårna. Vi tränade en del ingångar´, både med apport och utan. Vi tränade också en del på att backa, både vid sidan och nosmotnäsa. Backa vid sidan är väl inget att skryta om, så vi har mycket att träna på där.


Sedan åkte vi till McDonalds som ligger inte alls långt från parkeringen vi tränar på. Där fick vi god träning på att stå i kö. Vi hade otur att komma precis efter en busslast med tonårsgrabbar. Men inte viker vi väl ner oss för "en liten kö" nä... Det blev faktiskt en milkshake idag också, och en liten cheesburgare. Nu har vi väl kanske bara en vecka kvar på vår McDonaldsträning, sedan får det duga med den sedvanliga cocosbollen och kaffe på klubben, efter träningen.


Vårens kurser är på gång och en del har visst redan börjat. Vi har skickat kallelse till vår fortsättningskurs och haft en liten planeringsträff med vår hjälpare. Nu väntar vi på att våra träningsplaner ska öppnas igen, så att vi kommer igång både med vår egen träning på hemmaplan, men även med vårens kurs.



I morgon ska jag till frissan och klippa mitt redan korta hår. Som långhårig behövde jag aldrig tänka på det där med återbesök hos frissan, men har nu upptäckt att det kanske är en bra grej, om man vill att frisyren ska se ut som när den var nyklippt. Ja, vi lever i en föränderlig värld,  det är bara att konstatera.


 
 
Monkan

Monkan

20 mars 2009 22:20

När Du kommer på nåt bra för pip och gnäll så vill jag veta!!!!!

http://lagottokrullet.blogg.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

21 mars 2009 15:42

Vi behöver också komma igång med lydnadsträningen igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards