Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2009 17:46

I vårt fall har blåbärssoppan inget med vasaloppet att göra. Vi blev "dödssjuka" på söndag fm, båda två. Om vi har blivit smittade eller om det var någon "knas" med maten vi köpte hem i lördagskväll vet jag inte.


Linda och Ella var här på kvällen och vi köpte 2 olika rätter Thai mat. Jag och Anders åt samma och Linda åt den andra. På söndag fm blev Anders och jag helt utslagna i magsjuka i stort sett samtidigt. Vi har nog haft en näradödenupplevelse båda två. Fy, vad sjuka vi blev.


Linda är fortfarande frisk och kry och Ella med, som tur är. Vi vill ju inte smitta ner någon, med sådant. Men det konstiga är att vi blev så sjuka, vi som ätit samma maträtt, precis så samtidigt. Vi känner inte någon i vår närhet som kan ha smittat oss med vinterkräksjukan. Skulle vi fått smitta från någon är det väl ändå ganska osannolikt att vi skulle bli så sjuka med 15 minuters mellanrum.


Nu är det i alla fall dags för blåbärssoppa och rostat bröd. Nu ska vi bara få krafterna tillbaka och sedan ska väl livet bli som vanligt igen. Det är inte ofta vi är sjuka, men de gånger det händer är jag lika tacksam för att jag har en trädgård att släppa ut hundarna i. Det blir så mycket enklare då. Imorgon hoppas jag vara tillräckligt pigg för en kopp kaffe, för det börjar jag sakna nu. Antar att det är friskhetstecken, så nu är vi snart på G igen.


Det tråkiga var att vi missade vår ridhusträning i går. Det var inte kul att behöva sms:a att jag inte kommer för jag är sjuk. Två tråkiga saker i samma sms.  Det ena är "inte komma" och det andra är "sjuk".  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards