Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Vår, vår, våren är här.

Av Sheltieflickorna - 15 mars 2009 15:14

Vi har en helt underbar vårdag, här idag. Vi började dagen med lite morgonfika och sedan gick vi en sväng på 1,5 timmes hundpromenad.


Därefter satte vi oss på trappan, för en fika i den härliga vårsolen. Termometern på framsidan visade på 22 grader.... visserligen var den precis i solen, så det stämde väl inte helt, men vi kunde sitta och fika utan jacka på och det var ändå varmt och gott. ÄNTLIGEN.


Kaffe och kanelbulle...mums..


Efter fikat har vedklyven varit i gång, och nu snart är det dags för ridhusträning. Anders och Dino har precis åkt till sin träning, och snart ska även jag och Totti åka till vår ridhusträning.



















 
 
Hannah & Tristan

Hannah & Tristan

15 mars 2009 17:11

Åhh vad härligt med vårväder.. som jag längtar

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

eva g

15 mars 2009 19:53

Hej - det var ett tag sedan. Ja visst finns det antydan till vår i luft och mark. Superskönt! Fast jag är försiktigt optimistisk efter det enorma snöfall vi fick härom dagen. Mellan en - en o en halv decimeter på ett dygn som iofs sedan smälte bort lika fort. Huvva va slask :( Men nu vaknar livsandarna igen och vi är på på G - funderar allvarligt på att köpa ännu en liten fin hund av Tina, börjar bli läge nu tycker både vi o Renzo. Det lutar åt det - gud va mysigt :)
Vårliga hälsningar :)

 
Britt-Marie o Totti

Britt-Marie o Totti

17 mars 2009 11:28

Åh så underbart med vårväder. Det har inte nått hit till ostsidan än, men prognosen för veckan såg lovande ut, även om det nog inte blir några 22 grader ens i solen.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
La famiglia

La famiglia

18 mars 2009 13:29

Jag vill också kunna sitta på trappan och käka bulle. Men det går inte på dessa nordliga breddgrader.

http://hundblues.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards