Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Oj, så länge sedan

Av Sheltieflickorna - 25 oktober 2009 19:03

Jag har verkligen haft fullt upp i stort sett varje sekund och har inte hunnit med att blogga. Någonstans tar tiden slut och för min del har den inte räckt till att varken uppdatera hemsidan eller att sköta bloggen.


Nu tror jag att livet snart ska vara som vanligt igen och då kommer jag troligen att ha mer tid att skriva i bloggen, men med tanke på vädret så kanske det inte blir så mycket att skriva om. Flört. Jag brukar inte träna när det är mörkt och regnar på tvären.


Sedan sist har vi gjort ett lydnadsprov, jag och Totti, och det gick så där bra. Jag glömde att kommendera "stanna" på inkallningen och när jag kom det, så var han nästan framme vid mina fötter. Han stannde ju då jag sa till honom, men då var han så nära att vi inte fick betyg på det momentet. Jag var nog för stressad i själen, för att tävla egentlligen, så jag var (som tydligt framgår av ovanstående,) osedvanligt ofokuserad. Då blir det inte lättare för min hund att hålla fokus heller, så det hela slutade på 119 poäng och ett 3:e pris. Nu har jag letat reda på 2 nya tävlingar att åka på, så ännu har vi inte gett upp för vintern. Skrattande


Vi har också varit i Halmstad och tävlat i Rallylydnad och debuterat i Fortsättningsklass. Där blev vi godkända på 80 poäng av 100. Jag gjorde en liten miss, som kostade oss 10 poängs avdrag men hade jag varit lite mer rutinerad så hade jag gjort om och då hade det bara kostat oss 3 poängs avdrag. Men man lär sig något nytt varje gång man tävlar. För övrigt så har jag upptäckt att vi klarar av att tävla i "hällregn" också. Totti är verkligen en härlig hund, för han är lika glad som vanligt för att få jobba. Det regnade så in i h-vete innan tävlingen började och vi var så blöta, men vi hade faktist uppehåll just när vi gick vår runda. Det är ganska mycket bra "flax".


Nu när vi har ställt tillbaka klockan igen, tror jag att jag kommer att bli pigg igen. Jag brukar faktist känna av att jag får tillbaka min "timma" som jag blev av med när man skulle ställa fram klockan. Jag gillar vintertiden, även om jag inte gillar vintern. Nu ska jag försöka hitta någon ny Rallytävling som har Fortsättningsklass, för man behöver 3 godkända resultat för att bli uppflyttad till Avancerad klass. Det är mitt nästa mål att nå dit. OM eller NÄR jag kommer dit, så kommer jag givetvis att sätta upp ett mål, för vilket resultat jag ska träna mot, men i första hand gäller det att ta sig dit. Skrattande




 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

26 oktober 2009 21:00

Planen för oss är att åka till My Dog och köra freestyle också, så då får ni komma och hejja och hälsa på Tosca, även om jag inte får hälsa på Totti.
Eller så anmäler ni honom till nåt så han också får komma in ;)

 
Ingen bild

Yvonne

27 oktober 2009 19:23

SKIT HÄFTIGT!! I år tror jag att vi är hemma dessutom, när My Dog är. Har inte riktigt koll på vilka datum vi är borta, men jag tror vi är hemma till My Dog.

Kul att vi äntligen kommer att träffas. Du får höra av dig, med vilken dag ni tävlar. Hoppas vi är hemma då. Jag ska kolla i kalendern.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

12 november 2009 19:19

Nämen nu är det sådär länge sen igen. Vad gör ni?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards