Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

YES!! YIPIEEE!! ---- NU ÄNTLIGEN, ------

Av Sheltieflickorna - 21 augusti 2009 23:12

Ja, som alla förstår av rubriken så är det något som har gått bra.


Vi har idag fått ett förstapris i lydnadsklass II.

 Äntligen känns det som och jag är världens gladaste och lyckligaste för det. Och ett JÄTTTESTORT tack vill jag rikta till alla mina träningskompisar som har stöttat och tröstat och hjälpt mig att få bra träningstillfällen. Utan Er alla, hade vi inte klarat det.


Totti ligger numera som en klippa på platsliggningen. Idag var det en annan hund som gjorde "en Totti", dvs slänger sig över på rygg och rullar runt, undertiden som föraren är på väg att gömma sig för platsliggningen. Min Totti vred inte ens på huvudet och tittade, utan han lade ner hakan i gräset och där låg han.


Brevid sig hade han Maries Cosmos, en annan logotto, och de fick också ett första pris idag. Jag och Totti kom på 4:e plats och Marie och Cosmso blev 3:a.


 Marie startade även sin "påläggskalv" Nico i lydnadsklass 1 och tyvärr missade han platsen, men de var ändå, trots det, bara några poäng ifrån ett förstapris, redan i debuten. Nico är alltså "Gåbens" bror, så ni vet vem jag pratar om.


Vår träningskompis Eva med sin Rottis Essan vann i klass 3 idag. Det var häftigt att se dem på planen idag. Alla moment gick strålande bra och applåderna ekade över nejden, det ena momentet efter det andra. STORT GRATTIS till Eva och Essan. Nu har ni visat (vad vi andra redan visste), hur grymma ni är.


Nu är jag trött och lycklig och glad och kommer att sova gott och drömma om en härligt underbar, lydig och snäll och fin lagottopojke vid namn Totti.



 
 
Ingen bild

Åsa & Malika

22 augusti 2009 00:15

SUPER GRATTIS!!!!! Ni ägde kvällen!!!!!! vi var så stolta! Det roliga var, att vi inte ens tänkte tanken att Totti skulle röra sig på platsen idag. Nu blir det fika!! :-O kramar från Åsa & Mallan

 
La famiglia

La famiglia

22 augusti 2009 00:52

Som sagt jag förstår inte allt det där med lydnad, men jag fattar i alla fall att ni gjort något stort, så ett jättestort grattis från La famiglia.

http://hundblues.blogspot.com

 
Stockholms-Totti

Stockholms-Totti

22 augusti 2009 10:16

Jättegrattis! Förstår om du svävar på små moln, fortsätt med det och njut av karamellen länge!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cia

22 augusti 2009 17:24

ÄNTLIGEN !!!!!Grattis Grattis Grattis

 
Ingen bild

Åsa & Malika

22 augusti 2009 23:39

Hej! gå in på www.danielgronbek.se och kolla på en fin bild från Bollebygd på dig & Totti. Kram

 
Ingen bild

Helena o Tosca

23 augusti 2009 20:36

Visste väl att det bara var en tidsfråga, jättegrattis!!

 
Karin

Karin

24 augusti 2009 21:27

Stort GRATTIS från oss !!!!!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emily & Diva

29 augusti 2009 14:59

Stort grattis till er :-). Nu kommer första prisen att trilla in.

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards