Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Agiltytävling i Stenungsund i går.

Av Sheltieflickorna - 16 augusti 2009 19:43

Lördag var tävlingsdag och för ovanlighetens skull var det samling för large-hundarna på eftermiddagen. Det å andra sidan gjorde att vi var hemma väldigt sent på lördagskvällen.


Det var en ganska blöt tillställning i form av regn (tror nu inget annat), och det blev mest bara värre ju mer klockan blev. När det var dags att åka hem så slutade det regna. Jag och Totti var inte speciellt blöta, eftersom vi kunde välja att vara inne i tältet under de värsta skurarna, men Anders och Dino fick ju rasta och värma upp och tävla oavsett hur vädret var. Kan väl säga att de var ganska så blöta.


Dino missade ett kontaktfält i agilityloppet vilket gjorde att han fick 5 fel, men kom in på dagens 3:e snabbaste tid. Så *OM* Dino hade trampat bara det allra minsta lilla på kontaktfältet hade de fått en uppflyttningspinne och dessutom varit på pallplats 3. Inte så illa, alls faktiskt.


I hopploppet blev Dino störd av en hund som passerade väldigt i starten. Anders hade gått ut en bit i banan och precis då går det förbi en hund, som Dino var "tvungen" att titta på. Det gjorde att Dino kom av sig och när Anders kallade på honom att starte, så kom Dino fel i avståndet till hinder två. Där kraschade han ganska rejält i bommen och då blev Dino ännu mer förvirrad. Det tog ungefär halva loppet innan Dino hade samlat sig och blev sitt vanliga jag. Så sista delen av hopploppet gjorde de väldigt snyggt, även den första delen inte var så tjusig.


Men man lär sig något av varje tävling, och nu har vi lärt oss att även Dino kan bli störd i startögonblicket. Han har ju inte varit lämnad så mycket i starten, då Anders och Dino gjort samtidig start i de flesta lopp. Nu ska vi träna lite på det under veckan, för på lördag är det dags för ny tävling.



 
 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

18 augusti 2009 15:24

Alltid lika flitiga på tävlingsbanorna! Hemsidan ser helt ok ut....gillar detta med fotoalbum som är lätta att bläddra i!
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

21 augusti 2009 14:49

Bra att du delar med dig av tips och erfarenheter från tävlingar. Det kanske kan komma till nytta nån gång. Vet inte riktigt hur jag ska få Totti att stanna till på kontaktfältet. Har försökt lägga dit targetplattan, som han trampar på direkt i lydnaden men i agilityn ser han den inte. Har alltför bråttom. Men det kommer kanske.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards