Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Lydnadsprov i Kungsbacka kallat för Semestersabotören

Av Sheltieflickorna - 18 juli 2009 22:37

Så har vi gjort ytterligare ett lydnadsprov i klass 2. Jag är som vanligt nöjd höll jag på att säga, även om det inte blev ett första pris idag heller. Ibland är det det lilla som gör det, och idag var det "stolpe ut" för oss när det gällde rutan, men på platsliggningen gick det jättebra.


Det var många hundar anmälda i dag och när alla hade gjort platsliggningen (det var 3 grupper idag) så strax därefter kom det världens skyfall och åskoväder. Jag hade precis stoppat in Totti i bilen och jag fick hoppat in och tagit skydd jag också. Anders och Dino var redan i bilen, och vi plockade fram kanelbullar och kex och försökte mysa så gott det gick i det förfärliga vädret. Några stackare gick sina prov ute på planen, men efter en stund så tvingades de att avbryta tävlingen och alla sprang in i klubbhuset och tog skydd.


Jag och Totti hade startnr 12 och när det var vår tur, så började det ljusna och vädret blev efter omständigheterna ganska bra. Som tur är verkar Totti vara obekymrad över om det är blött på marken.


Vi missade rutan med någon dm och det var det som gjorde att vi inte fick det efterlängtade 1:a priset idag heller. Men å andra sidan så låg han så jättefint på platsliggningen och det är faktiskt viktigare. Rutan får vi träna mer på helt enkelt.


Vi fick 143 poäng på dagens lydnadsprov och film finns här nedan. (eftersom jag gillar att tänka på hur det kunde varit om inte om fanns, så med en 10:a på rutan hade det blivit 173 poäng istället)


Hur som helst så var jag i gott sällskap bland många som fick ett andra pris idag. Endast 4 ekipage fick ihop till ett första pris av 17 startande. Emely och Diva var ett av dom och STORT GRATTIS till er.





 
 
Ingen bild

Emily & Diva

19 juli 2009 21:10

Tackar och bugar :-) Håller tummarna för att det går bra för Anders i veckan.

Kram!

 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

21 juli 2009 16:37

Snart så är ni där med ett första pris! Vilken superfin kontakt ni har, och vilken arbetsglädje han utstrålar!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

23 juli 2009 19:29

Synd på rutan, han var ju verkligen i den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards