Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Ett träningspass igen. Lite svalare väder idag-

Av Sheltieflickorna - 5 juli 2009 21:18

Ställde klockan ganska tidigt för att vi skulle komma upp i tid till vår planerade träning med Emely och Diva. Anders träningskompis kunde inte på morgonen, så han fick hålla till godo med mig och Emely som sällskap.


Vi blev naturligtvis lite sena, eftersom jag inte klarade att gå upp när klockan ringde. Den värsta värmen har lagts sig och jag sov ganska gott frampå morgonenkvisten och då var det tungt att gå upp till en väckarklocka sista söndagen på semestern. Lite crazy med vad gör man inte för hundarna.


Nåväl, vi hade ett bra träningspass och fick till ett antal riktigt bra skick till rutan trots att en kråka hoppade omkring vår ryggsäck och tog all uppmärksamhet från Totti. Övriga moment gick strålande bra och det var inte mycket mer att önska där mer än att det skulle varit en domare på plats och gett oss höga betyg.


Emely och jag gick till agilityplanen och gjorde sällskap med Anders och Dino. Vi tränade på framåtsänd och nu fick även Totti vara med och träna. Oj, så glad han blev för att få träna agility. Han har ju inte fått göra det sedan han fick diskbråck och det är väl ingen direkt som jag har tänkt att han ska göra nu heller. Han verkar må bra i sin rygg nu och lite ska han få vara med, bara för att det är så roligt, men då på låga hinderhöjder och undder kontrollerade former, med enkla övningar.


Diva och Dino tränade på samma låga höjd som Totti och det var nog ganska bra för dem också, i och med att det var fart och säkerhet som var målet med träningen, och inte höjdhopp. Diva har lärt sig jättebra nu och börjar även få bra koll slalom. Det är roligt att se hundarnas framsteg och deras glädje över att "jag kan".


Nu får vi försöka få till lite bra träning i veckorna som kommer, då vi har ett antal tävlingar att se fram emot. Nu till helgen är det agilitytävling och helgen därefter är det lydnadsprov i dagarna två, och efter det är det agilitytävling igen. Det ska bli roligt och vi hoppas naturligtvis på lite framgång och "lagom" väder.


I morgon är det jobb igen, eftersom min första semesterperiod nu är över. Det har inte blivit gjort så mycket som jag hade planerat pga värmen, men jag har å andra sidan vilat en hel del och det är inte fy skam det heller. Nu ska det bli trevligt att titta till jobbet i några dagar och sortera upp i högar "To do" och "kan vänta". Det är väl ungefär det jag kommer att hinna med under veckan, för sedan har jag semester igen.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

6 juli 2009 19:22

Vi ska hålla tummarna att ni tar det där förstapriset nästa tävling.
Och att det blir en till uppflyttningspinne för Anders och Dino.

 
Ingen bild

Yvonne

6 juli 2009 22:39

Tack Helena.

 
La famiglia

La famiglia

7 juli 2009 08:44

..och varför måste du jobba just den vecka vi är i stan? Det är väl för att slippa oss förstås, men det är kört, vi vet var ni bor ;-)

http://http;//hundblues.blogspot.com

 
Catrin & Jamaika

Catrin & Jamaika

8 juli 2009 08:56

Lydnadsprov i dagarna 2 :-) Då ska vi hålla tummar o tassar ;-). Säg till om du vill ha sällskap för då kommer vi och hear på er :-) Kram Catrin

http://www.my.opera.com/julgrahn/blog

 
ullis

ullis

11 juli 2009 23:32

Hej!
Vilken fin hemsida ni har och väldigt väldigt fina hundar! Har ju själv en lagotto och de är underbara!
Får jag länka till er? Kanske vill ni göra ett länkbyte?:)

VH / Ullis & Wilma

http://www.lagotto-romagnolo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards