Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Piggare idag, men Anders har jag smittat.....

Av Sheltieflickorna - 2 juli 2009 21:12

Nu är jag betydligt piggare igen. Eller pigg och pigg är väl synd att säga egentligen, så friskare är nog ett mer korrekt ord. Men pigg är jag inte, när det är över 30 grader.  Hu... det är olidligt varmt dygnet runt.


Hur som helst, så var vi faktiskt iväg till klubben igår på kvällen en stund. Av onsdagsgruppen var det bara jag och Åsa som deltog, övriga var bortresta eller så tyckte de att det var för varmt.


Anders hade Helen att träna med på agilityplanen, så det fanns två tappra själar även där. Men Anders den stackaren har fått en släng av min sjuka, så han var verkligen inte pigg. Men han gjorde sitt bästa för att aktivera hunden ändå. Nu hoppas jag att Anders håller sig på benen och inte behöver bli liggande som jag blev. Inte bara jag, utan min bror har jag smittat också, så han ligger nu hemma med hög feber i den här värmeböljan.


Vi hade en trevlig träningskväll och det gick över förväntan bra att träna. Planen låg i skugga och en liten vind drog över, så det var faktiskt riktig behaglig temperatur. Mycket vatten till hundarna och många pauser, så blev inte de heller överhettade.


I kväll hörde vi åskan mullra ett stycke bort, så jag samlade in alla trädgårdsdynor och plockade in tvätten. Vi gick en kort runda med hundarna så att de skulle ha gjort "sitt stora" innan åskan var över oss, men  konstigt nog så verkar det som åskan gick åt ett annat håll. Vilket gläder mig, eftersom jag är så rädd för åska.


Det mesta av dagen har jag och hundarna tillbringat i källaren. Som tur är har vi en källarvåning och där är det ganska svalt, till skillnad mot övervåningen där det är över 30 grader dygnet runt. Men i källaren är det ganska gott, så där har vi vilat oss idag och hoppas nu på att det snart blir lite mer "vanligt" svensk sommar temeratur.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

3 juli 2009 15:01

Imorse hade vi åska och REGN!!! på sommarstället. Jätteskönt, man kunde andas och orkade gå promenad.

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

3 juli 2009 23:36

Ja jösses denna värme har varit riktigt olidlig! Och du din stackare som åkt på en förkylning på det, FYYY! Jag har klarat mig från sådant under ett par år (peppar, peppar)Här är det semester för Assar om 2 veckor, så då blir det 5 veckor som vi ej har planerat ngt på....

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards