Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Blommor och äpplegröt

Av Sheltieflickorna - 14 juni 2009 21:16

Visst är det gott med gröt! Det har vi förstått att Ella tycker, eller vad säger ni andra?


Klart för laddning.


Nu så, börjar det likna något.


 Ganska nöjd..... Undrar om någon uppmärksam, ser att man kan skymta en lagotto på haklappen.?


I dag fick vi uppehållsväder efter allt regn, som vi fått de senaste dagarna. Växterna har säket tyckt att det var helt ok, med allt vatten. Själv har jag en annan åsikt.


Tog med kameran ut för att kolla hur växterna har klarat sig. Ser ganska ok ut, kan man väl säga.


 En ganska liten och oansenlig rabatt, som ändå gör sig ganska bra på bild.


 Blommor från en annan horisont.


 Fint med gula blommor.


I kväll har vi haft avslutning på vår agilitykurs. Det är alltid lite vemodigt med avslutningar, och vi kommer att sakna våra deltagare ifall vi inte skulle träffa dem mer. Det har varit ett härligt gäng och vi har haft fantastiskt trevligt tillsammans med dem. Nu hoppas jag och tror att de flesta, kanske till och med alla, kommer att anmäla sig till kurs i höst. Det hade varit väldigt roligt, ifall det skulle bli så, även om inte jag ska ha den kursen. Anders kommer att vara med och hjälpa till på nästa kurs, så helt släpper vi inte taget om "våra" kursare.


De har varit så duktiga "våra kursare" och gjort så stora framsteg. Vi har haft en osedvanligt hög nivå på de här eleverna, redan från början, när de gick nybörjarkurs. De har sedan hållt samma höga nivå, ä'ven på fortsättningskursen och det är helt fantastiskt. De hade dessutom samlat ihop till presenter till oss alla tre, som har hållt i kursen. TACK så mycket, ännu en gång, ifall det är någon av Er som är här och läser.






 
 
Ingen bild

Cia

14 juni 2009 23:27

Stort tack för en riktigt bra kurs. Ni är strålande som instruktörer!!
Det har varit hur kul som helst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards