Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Tillbaka från Falkenberg

Av Sheltieflickorna - 24 maj 2009 23:32

Nu är vi tillbaka från en tvådagarstävling agilitytävling i Falkenberg. Dino (eller var det möjligen Anders) slarvade bort  sina uppflyttningspinnar som vi hade planer på att ta med oss hem.


Det gick lite för fort vid slalomingångarna vilket gjorde att Dino kom för långt fram vid något tillfälle och vid något annat tillfälle gick det så fort, så han nästan hamnade i ett tält utanför banan. Eller det var kanske mer så att Dino inte ville stanna vid slalom, utan var mer intresserad av vad det nu var som lockade i tältet? Svårt att veta ibland, vad som rör sig i ett hundhuvud. Men bortsett från den sådan liten detalj, som att hunden halkade av banan, så gick det väldigt bra med handlingen i många svåra svängar mm.


Jag filmade på deras lopp, och vi ska väl analysera filmerna och försöka lära oss något av helgens tävling. Vi hade tur med vädret för på natten till fredag, regnade det så förfärligt mycket och hårt, så vi fick nästan hörselskador av regnet som smattrade mot husvagnstaket. Men på morgonen var det i stort sett över, och vi har haft växlande väder hela helgen, men mest uppehåll.


När vi kom hem efter att vi ställt av husvagnen har vi packat upp en del, och vi även haft vår agilitykurs på eftermiddagen. Det är ett roligt gäng att ha kurs med, för de är så entusistiska och jobbar så bra med sina hundar. I dag fick de prova på en ganska svår bana, med en hel del klurigheter och de löste det förvånansvärt bra.


Nu ska vi ladda om för en ny vecka, med allt vad det innebär.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

25 maj 2009 22:29

Bara att ta nya tag, det är rätta takter.
Ska försöka få nån som filmar mig och Tosca både i lydnad och freestyle, tror det skulle hjälpa en hel del.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards