Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Nu har vi gjort det igen.

Av Sheltieflickorna - 15 november 2009 16:12

I dag har vi lyckats med att ta ett förstapris i lydnadsklass 2. I dag fick vi ihop 173 poäng och det är vi stolta och glada för.


Totti var så duktig idag och han ställde upp så fint och jobbade jättebra. Först laddade vi inför platsliggningen som jag trodde vi skulle göra direkt efter att första gruppen hade gjort sin platsliggning. Jag försökte att vi skulle komma i rätt aktivitetsnivå och när vi var redo att gå in, hörde jag tävlingsledaren säga; > Jag hoppas alla är medvetna om att vi kör lydnaden på hela första gruppen innan andra gruppen gör sin platsliggning<. Detta var jag inte alls medveten om, och med tanke på att grupp 2 böjade på nummer 9, så var det helt plötsligt lång tid kvar innan vi skulle göra något. Totti fick med andra ord vila sig i bilen en stund till, vilket han inte alls ville. Han såg så ledsen ut och undrade om detta verkligen var allt för dagen?


Till slut var det sedan dags för platsliggningen och den gick väldigt bra, det var bara en hund som satte sig upp precis när föraren gick iväg, men den fick ytterligarer ett kommando och sedan låg även den hela tiden. Vi fick i alla fall betyg 10, jag och Totti.


Sedan fick vi vänta en ganska lång stund innan det var vår tur, eftersom vi hade nr 15 och var sist ut för dagen. Det regnade om vartannat under dagen och jag tror att det kom en hel del regn när vi gjorde vårt programm, men det glömde jag helt bort i så fall, för det har jag inget minne av.


Rutan fick vi betyg 10 på och Inkallande med ställande fick vi betyg 8,5 på. En stor förbättring måste jag säga. Sedan slarvade Totti med avlämnandet av apporten även på denna tävlingen, så där drog domaren ned betyget till 5,5 på ett annars väl utfört moment. Totti gör så där slarvigt vid avlämnadet på i stort sett varje tävling senaste tiden, så jag få försöka komma på vad han sysslar med och lösa det. Han kan ju apportera, så vi borde kunna få betyg 8 eller 9 eller till och med betyg 10, om har gör som på träning.


Dagen har varit jättebra och jag har så mycket att vara glad för idag, inte bara förstapriset utan andra saker. Till exempel att vi kan ladda om, att vädret inte påverkar oss och att jag börja kunna focusera på rätt saker på tävlling och inte sådant som jag ändå inte kan påverka, men framför allt att Totti är så duktig på att samarbeta med mig och att han mer och mer klarar att släppa det som finns runt omkring.

 
 
Ingen bild

Åsa & Malika

15 november 2009 17:43

GRATTIS!!! ni var så himla duktiga!! Jätte kul!!! Tack för hjälpen efteråt!!!! Kram

 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

15 november 2009 22:37

Jättegrattis!! LP2 är inom räckhåll nu!
Tänkte själv försöka mig på tvåan till våren, bara min Totti kunde lära sig att låta bli att skälla. Hoppet och fjärrdirigeringen är värst. Han skäller varje gång han hoppar över hindret och varje gång han byter position i fjärren.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

17 november 2009 18:05

Tjohoo! Vi gör vågen från Uppsala!!
Jättegrattis, LP2 i sikte nu!

 
La famiglia

La famiglia

19 november 2009 21:05

GRATTIS.
Instämmer med de andra, nu väntar vi bara på LP2 (ehhhhh, vad nu det är)

http://hundblues.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards