Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Dags att uppdatera nu när Anders och Dino fick en pinne i agilityklass

Av Sheltieflickorna - 14 november 2009 22:07

I dag var vi i Varberg och tävlade i agilityklass 1 i ett ridhus. Det var mycket folk och många hundar och lite trångt i alla dörröppningar och ganska hög ljudnivå. En ganska speciell miljö och man såg att några hundar var väldigt påverkade av allt som var runktomkring. Dino däremot var väldigt opåverkad och tyckte nog att det var som vilket tävling som helst.


  

En vy över agilitybanan från ena hållet.


Här från andra hållet. Bakom läktaren fanns det cafeteria. Skrattande. Förutom kaffe macka och bulle, kunde man även köpa kexchoklad och korv och bröd och jag gjorde en kvalitetstest på det mesta i deras sortiment.

  

Mästerfotografen skulle ta bilder på våra klubbkompisar som sålde bra och tåliga kampleksaker till hundar. Men som ni ser så lyckades jag få blixten att spegla sig, så det där med mästerfotograf, kan vi kanske lämna därhän. Flört


Balanshindren som de hade på denna tävling var det många som diskuterade och så även vi. Gungan var av en sort jag aldrig har skådat på en tävling tidigare. Den var ranglig och slog i marken med en hiskelig smäll och fart och studsade tillbaka på returen, så  smallhundarna hann inte av gungan i tid, så de flög av på returen. Vi var inte där och såg när smallhundarna tävlade, men det hade inte varit många som klarade sig.


Balansbommen hade upp- och nedfarter som var väldigt "gungiga", de svajade upp och ned för varje steg hundarna tog, och många hoppade av, för de ville inte följa hela vägen ned.


Vi hade väl våra funderingar på vad Dino skulle tycka om dessa balanshinder, men läget var ju som det var och det är bara att gilla läget när man är på tävling. Så Anders focuserade på att hinna vara framme och kunna stödja istället för att gnälla på hindren och det var nog en jättebra focusering. De hade väl kanske inte sin snabbaste runda, men det var heller inte det de siktade på, utan det gällde att komma runt och att klara alla kontaktfälten.


I dag var en bra dag, och planeringen höll hela vägen in i mål idag. De slutade på en 8:e plats av över 100 startande och det var endast 10 som var felfria av alla de startande. Ja, de fick en pinne också, det får jag väl inte glömma att skriva, eller hur... Skrattande


  

Så här såg det en tidig morgon i slutet av oktober.

(Undrar vad jag gjorde uppe vid den tiden.)



 
 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

14 november 2009 22:47

Jättegrattis! Jag är så sugen att prova på tävling, men jag får väl ge mig till tåls till våren.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

15 november 2009 14:02

Gratta från oss!

 
Ingen bild

Anders

15 november 2009 16:29

Tack så mycket för era grattisar.

Vi får också vänta till våren, för nu är det ingen tävling kvar som vi får vara med på. /Anders och Dino

 
Ingen bild

Åsa & Mallan

15 november 2009 17:41

Grattis!! Ni e ju grymma! :-) kul att se att ni även kan lite lydnadsmoment idag ;-)

 
Spirit

Spirit

16 november 2009 13:46

GRATTIS TILL PINNEN!
Snyggt jobbat i Varberg!

http://www.spirit-bus.co.nr

 
La famiglia

La famiglia

19 november 2009 21:02

Ja, det där med pinnar fattar jag inte, men att det gått bra fattar jag. GRATTIS, vad roligt.

http://hundblues.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards