Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Oj, så längesedan jag var här.

Av Sheltieflickorna - 11 juni 2009 09:00

OOps, man får ju nästan skämmas, när det går så lång tid mellan mina besök i den egna bloggen. Som vanligt har vi ju varit igång med än det ena och än det andra. Det har varit möte med agilitysektorn, (om Anders är aktiv i) där det planderas för en hel del olika aktiviteter i framtiden.


Det som ligger närmast till hands är en tävlingsträning som ska ske nu på lördag, för klubbens ekipage. Det hoppas vi ska locka många av våra medlemmar till klubben. Därefter planerar klubben för en inofficiell tävling i september, så det finns en del att göra med det också. Så Anders har att göra förutom att han då ska träna sin hund också.


Sedan är det ju det där med huset också. Det brukar ju liksom falla på Anders lott att fixa iordning det. Nu har han just avslutat projektet att få ny gräsmatta i trädgården. Det är några ton jord, som har kört i skottkärra och fördelat ut. Nu är fröna på och snart ska det väl börja växa också. Vi har fått vattna med slangen några dagar, men nu verkar det vara slut med det. I dag regnar det så in i vassen. STORA REGNMÄNGDER har SMHI lovar, och det verkar tyvärr stämma väldigt bra.


Vår agilitykurs hade gemensam träning med den andra fortsättningskursen i söndags. Vi byggde bana och gjorde så tävlingslika förhållande man kan göra på träning. Vi vill att våra deltagare dels ska få uppleva att det inte är "farligt" att tävla, utan förhoppningsvis riktigt trevligt till och med kanske.  Vi hade en solig och fin dag och några tog med sig sin familj till kursen. Det tycker vi jättekul, om man kan få med övriga familjemedlemmar också.


Vi har fått ett par bilder från dagen.


Anders fick den stora äran att springa med Diesel. Cecilia skadade sitt knä på en skidresa tidigare i våras och har haft svårt för att springa med en stålställning runt knät. Även om Cecilia har tränat mycket själv, trots ställningen,så är det kanske inte så lämpligt att springa en hel bana.



Här är Diva med matte Emely. Full fart är det på Diva ständigt. Hon ger verkligen järnet på banan.


Det är Divas husse som fotograferar. Husse sa, att han blev ganska förvånad när han fick ögonkontakt med Diva mitt i språnget, genom kameralinsen. Där ser man så mycket hundarna hinner göra samtidigt som dom hoppar.


I går var jag och Totti på lydnadsprov igen. Det gick väl så där kan man sammanfatta det. Det var naturligtvis platsliggningen som strulade som vanligt.


Jag hann gå iväg 3 steg, så slängde han sig över på rygg och rullade runt och fnyste så där, på lagottovis. Sedan ställde han sig upp, och kollade äver sällskapet han hade runt sig och även de som var ute planen längre bort. När han hade koll på läget, så lade han sig ner på samma ställe, och troligen finast av dom alla, med hakan tryckt ned i gräset helt orörlig. Allt detta hann han med på den lilla stunden som det tog för oss förare att gömma oss. De 3 minuter vi var gömda, låg han helt platt ned i gräset.


Annars var han duktig i går. Vi fick betyg 9 på fria följet bland annat. Inte illa. Jag fick ta till ett andra kommando på inkallningen, så där blev det betyg 6. Apportering fick vi 8,5 och hoppet blev det också 8 på (islag). Fjärren 7,5 och 9 på helheten. Summa summarium, skit och pannkaka.


Nu ska jag ägna mig åt lite hushållsarbete ett par dagar. Visst arbete i bostaden är lite eftersatt och när det är klart ska jag åka och hämta de beställda smörgåstårtorna vi ska bjuda på i helgen.


Vill gärna också GRATTA lilla Ella till det första simmärket. Är inte säker på vad märket heter, men tror att det var krabban hon tog igår.


 Ella dyker


En strålande glad Ella.









 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

13 juni 2009 18:21

Han har ju kul i alla fall, på platsliggningen....
Vi har aldrig fått 9 på fria följet, där är vi bra avundsjuka ska jag säga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards