Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Inga dramatiska förändringar

Av Sheltieflickorna - 14 december 2008 23:45

Nu är besöket hos frissan avklarat. Det blev inte så dramatiskt som jag trodde. Dels var frissan helt inställd på att det bara var topparna, som skulle klippas, vilket är det vanliga när jag kommer. Så när jag sa, att det ska vara kort, trodde hon att hon hört fel.... Nej, sa jag, jag är trött på det långa som bara sitter i en snodd och i övrigt mest är i vägen.


Tänkte att nu blir hon helt vild och sätter igång saxen, så att det skulle ryka om den. Men inte då. Hon tittade lite noga på håret, bedömde kvatité och annat och bestämde sig sedan för att det bästa just nu skulle vara att bara klippa av det på längden. I och med att jag har rester kvar från permanenten, så ville hon inte klippa av de långa längderna. Risken är för stor att det bara krullar upp sig och blir stort och burrigt. Ett  bra argument, tyckte jag, som inte vill ha samma frisyr som en av Dansbandskampens jurymedlemmar. :D


Så nu är håret som vanligt, fast några decimeter kortare. Når nästan till axlarna, så det är en stor skillnad i vilket fall som helst. Nästa gång kanske även de långa längderna på huvudet ryker, kanske....


Anders och Dino var på ridhusträning i kväll och jag har varit "sjuk", här hemma. Ska på undersökning i morgon och skulle förbereda mig för den under eftermiddagen och kvällen, men blev fruktansvärt sjuk av medlet. Har nu insett att jag inte klarar av att ta den förberedande medicineringen, så jag kan inte gå på undersökningen i morgon. Nu börjar jag få tillbaka färgen i ansiktet och tror att "livet" så sakta har återvänt till kroppen, men ett tag trodde att "stunden" var inne. Aldrig mer, säger jag,om det... ALDRIG!!! Det var det värsta jag varit med om.

 
 
molle

molle

18 december 2008 21:45

joooo
skulle vara kul med en sån frilla

http://bobmarleys.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards