Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Lerigt ena dagen och blank is nästa

Av Sheltieflickorna - 4 december 2008 21:01

Vi lever i en föränderlig värld. I går var vi klubben och tränade med "gänget". Apellplanen var lerig och klafsig och väldigt blöt. Halt som attan var det också. Totti var väl så där duktig... han hade näsan riktad i vinden ganska mycket och blev lite splittrad i hjärnkontoret. Just i den situationen var han väl inte så duktig, men det fanns stunder som var bra mycket bättre.


Anders och Dino tränade på starter, dvs rätt attityd i starten och ändå kunna vara kvar helt stabilt. Det lilla jag kunde se, så verkade det gå riktigt bra med den träningen. Sedan åkte Anders i väg till sin "lekskola" och jag och Totti fick passa Dino.


Efter träningen var det då dags att fira Ingela och Stella´s 1:a pris i lydnadsklass 3. Vi gick upp till klubbhuset och där stod den... Wienertosca tårta, tror jag den hette. Den var i alla fall gudomligt god!! Den hade definitivt mersmak.Tack Ingela för den goda tårtan. Nästa vecka ser vi fram emot lite mer uppflyttningsfika. Det kan kanske bli en uppflyttningsfika till innan det är dags för julledighet.


I kväll fick vi göra en kort kvällsrunda. Det har frusit på och är glashalt ute. Fullständigt livsfarligt att vara ute och gå. Som tur var gjorde båda hundarna ifrån sig ganska snabbt, så "ärendet" var avklarat inför natten, när vi kom hem.


Jag och Totti stannade kvar i trädgården och tränade lite på rutan och inkallning med ställande. Rutan gick faktiskt riktigt bra, stundtals. I jämförelse med gårdagens träning, kan jag t om säga att det jättebra. Det är så lite som gör skillnad.Vid  ett skick till rutan gick Totti rakt ut i god fart, när jag sa stanna så tvärvände han och stannade. Det var bara det att han inte vände på stället utan var i rörelse när han vände och då hamnade han utanför när han stod still. Hade det varit på tävling hade det varit 0 poäng. Hade han stannat innan han vände hade det varit 10 poäng. Vinna eller försvinna..? Jag väljer gärna vinna, men Totti tycks inte bry sig om vilket. Han är nöjd med att bara få göra, han skiter i alla betyg i världen.


Inkallning gick kanonbra 8 av 10. Stor skillnad på hur han stannar nu sedan jag mer har gått in för att träna ordförståelsen. I bland glömmer han av sig och bara rusar, men då blir det förstås ingen karamell.

 
 
molle

molle

5 december 2008 09:20

jag tycker att det är läskigt att gå när det är sådär halt o slirigt i leran eller på isen,,brukar se ut som Bambi säger matte

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

Ann & James

5 december 2008 12:53

Synd att jag inte var med och fick smaka på denna guddomliga tårta. Men det kommer fler kakor/tårtor!!!

Nu har agilitygänget anmält sig till fortsättningskursen. Nu behöver vi bara två kursledare!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards